W swym najpopularniejszym filmie B. Christensen, łącząc dokument z fabułą, bierze na warsztat średniowieczne opętanie czarownicami. Ukazując ilustracje z epoki, daje najpierw widzowi wgląd w świat wyobrażeń owych czasów, aby następnie, juz w scenach sfabularyzowanych, przedstawić plastycznie wiarę w czarownice: kobiety te pokazuje w trakcie warzenia miłosnego napoju, przed kontaktem z diabłem czy przy denuncjacji przez ich współtowarzyszki. W końcu na ekranie ukazują się narzędzia tortur... Dokonując następnie skoku we współczesność (odtwórczynie ról czarownic ujawniają się jako beztroskie mieszkanki domu starców), Christensen wiąże średniowieczne zabobony z "nowoczesnymi" chorobami nerwowymi, takimi jak histeria czy kleptomania. Reżyserowi chodzi w tym filmie nie tyle o historyczne fakty, ile raczej o skutki oddziaływania przesądów na psychikę jednostki.
Benjamin Christensen
Devil
Ella La Cour
Karna, Sorceress
Emmy Schønfeld
Karna's Assistant
Kate Fabian
Old Maid
Oscar Stribolt
Fat Monk
Wilhelmine Henriksen
Apelone, a Poor Old Woman
Elisabeth Christensen
Anna's Mother
Astrid Holm
Anna
Karen Winther
Anna's Sister
Maren Pedersen
Maria the Weaver, a Witch
Johannes Andersen
Pater Henrik, Witch Judge
Elith Pio
Johannes, Witch Judge